Prawdziwe przywództwo = “Wychowywanie” Nowych Liderów
Wiele osób twierdzi, że najwyższy poziom zarządzania do osiągnięcia przez menedżera to bycie prawdziwym liderem.
Lidera definiuje się jako osobę, która osiąga zakładane cele biznesowe dzięki delegowaniu, wsparciu podwładnych i dawaniu dobrego przykładu. Wszystko to skutkuje wychowywaniem NOWYCH liderów, co jest postrzegane, jako ważny wyróżnik bycia liderem.
Zdefiniowanie, co oznacza wychowanie lidera jest kłopotliwe, gdyż często trudno oddzielić predyspozycje podwładnego i jego własny wysiłek z TWOIM wkładem we wspieranie procesu jego ewolucji jako menedżera. Pojawia się psychologiczna tendencja to zwiększania twojej roli w ukształtowaniu danego lidera, a po stronie podwładnego do przypisywania sobie prawie 100% sukcesu.
Dla potrzeb tego ćwiczenia, osobę lidera wychowanego przez Ciebie definiuję jako spełniającą ŁĄCZNIE 4 poniższe warunki:
zaczynał pracę jako twój podwładny na wczesnym etapie swojej kariery zawodowej
przeszedł „pod twoimi skrzydłami” minimum 2 poziomy awansu w twojej organizacji
wyszedł poza Twoją organizację w ramach Twojej (międzynarodowej) firmy lub w nowej firmie został dyrektorem generalnym lub dyrektorem ważnego działu lub prowadzi własną firmę
osiąga dobre lub bardzo dobre wyniki biznesowe jako samodzielny lider
aktualnie wydaje się wypełniać definicję prawdziwego lidera.
Proszę spójrz na swoją karierę, jako lider wychowujący nowych liderów i sprawdź swój wynik posługując się moją powyższą definicją.
Mój osobisty wynik to wychowanie:
6 dyrektorów generalnych
17 dyrektorów działów lub właścicieli firm