Onboarding pracownika, jako przyczyna nadmiernej rotacji

Onboarding pracownika, jako przyczyna nadmiernej rotacji

Moja praktyka pracy z klientami pokazuje, że jakość onboardingu pozostawia WIELE do życzenia i powoduje ogrom kłopotów w następnych fazach pracy nowego pracownika. Często firmy nie widzą związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy wprowadzeniem nowej osoby do firmy a nadmierną rotacją pracowników. To tak jakby kawaler poznał pannę i zdecydował się z nią ożenić, a następnie z przerażeniem zaczął zauważać, że jego przyszła, wyidealizowana żona używa nadmiernie brzydkich słów, popija alkohol przy każdej okazji i wita się z podejrzanymi typami na ulicy. Podobnie jest z onboardingiem, w czasie, którego wychodzi wiele wad nowego pracodawcy, które z czasem, dla bardziej spostrzegawczych pracowników mogą stać się nie do zniesienia. Zamiast zrzucać winę na trudny rynek pracy, warto zastanowić się jak doprowadzić proces onboardingu w Twojej firmie do perfekcji.

13 rad, jak pokonać strach przed biznesowymi prezentacjami publicznymi

13 rad, jak pokonać strach przed biznesowymi prezentacjami publicznymi

Spotkałem wielu biznesmenów, którzy z różnych powodów obawiają się prowadzić prezentacje publiczne, mimo tego, że nie mają żadnych problemów z jasnym wyrażaniem swoich myśli przed mniejszymi grupami, w mniej oficjalnych okolicznościach. Jest wiele powodów nerwowości mówców przed i w czasie ich wystąpień publicznych. Poniżej kilka z nich.

Czy warto bawić się w mikro-zarządzanie?

Czy warto bawić się w mikro-zarządzanie?

Wielu z nas uważa się za dobrych liderów w swoich firmach. Moje doświadczenia biznesowe i konsultingowe świadczą pokazują jednak, że wśród nas jest za dużo mikro-menedżerów. Celem tego artykułu jest uświadomienie Tobie symptomów mikro-zarządzania, co może okazać się dla niektórych czytelników dobry punktem startowym do stania się prawdziwymi liderami.

Czy najlepsi menedżerowie potrzebują coacha, mentora albo konsultanta, aby poprawić swoje wyniki biznesowe?

Czy najlepsi menedżerowie potrzebują coacha, mentora albo konsultanta, aby poprawić swoje wyniki biznesowe?

Firmy wynajmują coachów, mentorów oraz konsultantów, kiedy chcą poprawić wyniki oraz przyspieszyć własny rozwój, ale też poradzić sobie z bieżącymi wyzwaniami. Coach to, w uproszczonej definicji osoba zadająca właściwe pytania, które pomagają klientowi znaleźć właściwe odpowiedzi. Doświadczony mentor pomaga w otwarciu drzwi, które już kiedyś ktoś otworzył, a konsultant znajduje rozwiązanie najróżniejszych problemów w firmie.