Opis mojej pracy z klientem biznesowym
Doradztwo biznesowe – Jak wybrać firmę doradczą?
Jak zwiększyć efektywność szkoleń w zakresie poprawy wyników biznesowych firmy?
Akademia Liderów - Wychowanie przyszłych liderów, jako najwyższy poziom przywództwa
Od Mikro-zarządzania do Delegowania Odpowiedzialności Podwładnym
Dlaczego firmy rzadko korzystają z pomocy zewnętrznych konsultantów biznesowych?
Onboarding pracownika, jako przyczyna nadmiernej rotacji
Moja praktyka pracy z klientami pokazuje, że jakość onboardingu pozostawia WIELE do życzenia i powoduje ogrom kłopotów w następnych fazach pracy nowego pracownika. Często firmy nie widzą związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy wprowadzeniem nowej osoby do firmy a nadmierną rotacją pracowników. To tak jakby kawaler poznał pannę i zdecydował się z nią ożenić, a następnie z przerażeniem zaczął zauważać, że jego przyszła, wyidealizowana żona używa nadmiernie brzydkich słów, popija alkohol przy każdej okazji i wita się z podejrzanymi typami na ulicy. Podobnie jest z onboardingiem, w czasie, którego wychodzi wiele wad nowego pracodawcy, które z czasem, dla bardziej spostrzegawczych pracowników mogą stać się nie do zniesienia. Zamiast zrzucać winę na trudny rynek pracy, warto zastanowić się jak doprowadzić proces onboardingu w Twojej firmie do perfekcji.
13 rad, jak pokonać strach przed biznesowymi prezentacjami publicznymi
Spotkałem wielu biznesmenów, którzy z różnych powodów obawiają się prowadzić prezentacje publiczne, mimo tego, że nie mają żadnych problemów z jasnym wyrażaniem swoich myśli przed mniejszymi grupami, w mniej oficjalnych okolicznościach. Jest wiele powodów nerwowości mówców przed i w czasie ich wystąpień publicznych. Poniżej kilka z nich.
Czy warto bawić się w mikro-zarządzanie?
Wielu z nas uważa się za dobrych liderów w swoich firmach. Moje doświadczenia biznesowe i konsultingowe świadczą pokazują jednak, że wśród nas jest za dużo mikro-menedżerów. Celem tego artykułu jest uświadomienie Tobie symptomów mikro-zarządzania, co może okazać się dla niektórych czytelników dobry punktem startowym do stania się prawdziwymi liderami.
Czy najlepsi menedżerowie potrzebują coacha, mentora albo konsultanta, aby poprawić swoje wyniki biznesowe?
Firmy wynajmują coachów, mentorów oraz konsultantów, kiedy chcą poprawić wyniki oraz przyspieszyć własny rozwój, ale też poradzić sobie z bieżącymi wyzwaniami. Coach to, w uproszczonej definicji osoba zadająca właściwe pytania, które pomagają klientowi znaleźć właściwe odpowiedzi. Doświadczony mentor pomaga w otwarciu drzwi, które już kiedyś ktoś otworzył, a konsultant znajduje rozwiązanie najróżniejszych problemów w firmie.