Opis mojej pracy z klientem biznesowym
Doradztwo biznesowe – Jak wybrać firmę doradczą?
Teorie przywództwa w zarządzaniu w 1 modelu
Jak walczyć ze stresem w pracy i w życiu?
Zarządzanie stresem to temat na czasie w każdej korporacji i każdej rodzinie. Za życie w stresie często obwiniamy czynniki zewnętrzne, co jest wygodną wymówką. Nie zdajemy sobie sprawy w jak wielkim stopniu nasza biologiczna reakcja na zagrażające nam czynniki zewnętrzne,ukształtowana przez ewolucję człowieka może być przez nas kontrolowana.
Jak zwiększyć efektywność szkoleń w zakresie poprawy wyników biznesowych firmy?
Akademia Liderów - Wychowanie przyszłych liderów, jako najwyższy poziom przywództwa
Rola inteligencji emocjonalnej w komunikacji lidera
Jak zbudować start-up, który nie zbankrutuje
Od Mikro-zarządzania do Delegowania Odpowiedzialności Podwładnym
Podejście holistyczne w badaniu zaangażowania pracowników w pracę
Dlaczego firmy rzadko korzystają z pomocy zewnętrznych konsultantów biznesowych?
Ilu wychowałeś prawdziwych liderów?
Wiele osób twierdzi, że najwyższy poziom zarządzania do osiągnięcia przez menedżera to bycie prawdziwym liderem. Lidera definiuje się jako osobę, która osiąga zakładane cele biznesowe dzięki delegowaniu, wsparciu podwładnych i dawaniu dobrego przykładu. Wszystko to skutkuje wychowywaniem NOWYCH liderów, co jest postrzegane, jako ważny wyróżnik bycia liderem.
Twoja firma pozoruje troskę o klienta
Czytając misje wielu korporacji aż łza się w oku kręci, jak bardzo dbają one o ludzkość, w tym o ciebie, klienta i pracownika. Wśród mniejszych firm, trudno znaleźć właścicieli lub menedżerów, którzy nie potwierdzą, że klient jest dla nich najważniejszy.
Czy jednak altruistycznie deklarowana troska o klienta nie jest firmom potrzebna tylko po to, aby zarabiać i przetrwać?
Ile z tych firm i każdy z ich pracowników ma najwyższy poziom obsługi klienta w swoim DNA?
Post dla Dyrektorów i Top Menedżerów, Którzy Mają Dosyć Pracy w Korporacji
Jak obniżyć rotację millennialsów w firmie?
Dla starszego pokolenia kadr kierowniczych temat jest obiektywnie trudny do rozgryzienia, gdyż ta grupa zmienia pracę częściej i zachowuje się inaczej niż wcześniejsze generacje pracowników. Wiele osób ma tendencje do traktowania millennialsów (pokolenie Y), jako jednolitą grupę, co znacząco upraszcza myślenie o niej, jako przyczynie wszelkiego zła na rynku pracy. Następujące po nim pokolenie Z, wychowane w otoczeniu nowych technologiach jest nawet trudniejsze do opanowania w pracy.
Onboarding pracownika, jako przyczyna nadmiernej rotacji
Moja praktyka pracy z klientami pokazuje, że jakość onboardingu pozostawia WIELE do życzenia i powoduje ogrom kłopotów w następnych fazach pracy nowego pracownika. Często firmy nie widzą związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy wprowadzeniem nowej osoby do firmy a nadmierną rotacją pracowników. To tak jakby kawaler poznał pannę i zdecydował się z nią ożenić, a następnie z przerażeniem zaczął zauważać, że jego przyszła, wyidealizowana żona używa nadmiernie brzydkich słów, popija alkohol przy każdej okazji i wita się z podejrzanymi typami na ulicy. Podobnie jest z onboardingiem, w czasie, którego wychodzi wiele wad nowego pracodawcy, które z czasem, dla bardziej spostrzegawczych pracowników mogą stać się nie do zniesienia. Zamiast zrzucać winę na trudny rynek pracy, warto zastanowić się jak doprowadzić proces onboardingu w Twojej firmie do perfekcji.
Jak obniżyć rotację personelu w sklepie detalicznym w branży moda i sport?
Powszechnie przyjmuje się, że aby powstrzymać rotację sprzedawców w sklepach detalicznych, w których aktywna obsługa ma kluczowe znacznie dla sprzedaży wystarczy zapłacić im więcej niż bezpośrednia i pośrednia konkurencja a następnie więcej wymagać. W teorii jest to logiczne, ale takie deklaratywne podejście często nie sprawdza się w praktyce, szczególnie w zakresie egzekwowania wymagań, co prowadzi jedynie do wzrostu kosztów osobowych sklepów. W rezultacie, wiele sieci handlowych skwapliwie nie stosuje tego rozwiązania, godząc się z wysoką i kosztowną rotacją, za którą wyłącznie obwinia rynek pracy zdominowany przez kapryśnych, młodych pracowników.
Czy coach, konsultant lub mentor może pomóc klientowi w sposób holistyczny?
Każdy kiedyś zetknął się z jakąś firmą konsultingową, coachem lub mentorem, część z nas w praktyce. Jak w każdej innej dziedzinie biznesu, są firmy lub niezależni konsultanci, których można uznać za prawdziwych ekspertów, jest sporo „średniaków” oraz sporo wręcz szarlatanów. W gronie ekspertów mamy przykłady wielkich międzynarodowych firm, które często są postrzegane, jako zbyt drogie dla firm o skali lokalnej/krajowej. Istnieje też grupa dobrych, lokalnych ekspertów (konsultantów, mentorów, coachów, trenerów), którzy na bazie swojej wiedzy i doświadczenia (często wyniesionego z korporacji) świadczą swoje usługi doradcze firmom.
Kiedy jest najlepszy czas dla menedżerów na odejście z korporacji?
Siedzenie pod korporacyjnym parasolem chroni Cię od piekącego słońca, ale czasami uczucie, że palisz się od wewnątrz. Wielu top menedżerów nie może żyć bez swoich korporacji. To część ich życia, nie tylko zawodowego. Uważają się za osoby, którym firma zawdzięcza sukces lub przetrwanie. Czasami nawet myślą, że nie można ich absolutnie zastąpić. To błąd!
13 rad, jak pokonać strach przed biznesowymi prezentacjami publicznymi
Spotkałem wielu biznesmenów, którzy z różnych powodów obawiają się prowadzić prezentacje publiczne, mimo tego, że nie mają żadnych problemów z jasnym wyrażaniem swoich myśli przed mniejszymi grupami, w mniej oficjalnych okolicznościach. Jest wiele powodów nerwowości mówców przed i w czasie ich wystąpień publicznych. Poniżej kilka z nich.