Kurs na kierownika sklepu detalicznego

Akademia Kierowników Sklepów Detalicznych to mój autorski program oparty na praktyce funkcjonowania ponad 1000 sklepów w branży moda i sport z wielu krajów, który pozwala uczestnikom stać się prawdziwymi kierownikami sklepów, tak jakby prowadzili własne mikro-przedsiębiorstwo. Jest to szkoła zarządzania obejmująca:

  • procedurę obsługi klienta, w tym zarządzanie personelem na sali sprzedaży

  • consumer experience, w tym politykę omni-channel

  • omówienie i porównanie wycinkowych/pełnych wyników poszczególnych sklepów i regionów

  • maksymalizację sprzedaży i marży poprzez wskaźniki KPI, czyli konwersję (CR), AB i UPT,

  • wykorzystanie produktowej wiedzy specjalistycznej,

  • motywację pracowników,

  • wykorzystanie systemów sklepowych,

  • zrozumienie ekonomiki sklepu (w tym rachunku zysku i strat) i budżetowania,

  • współpracę z kadrą nadzorującą sklepy,

  • politykę HR na szczeblu sklepów,

  • ustalanie priorytetów i delegowanie zadań w sklepie,

  • udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej.

Kompleksowe szkolenie dla kierowników sieci detalicznej

Szkolenie dla kierowników sklepów (zwanych district managers, area managers lub kierownicy regionalni) jest często poprzedzone szkoleniem dla menedżerów sieci detalicznych, przełożonych kierowników a często i dyrektorów sieci sklepów. Chodzi o to, aby na etapie wdrożenia szkolenia wszyscy “nadawali na tej samej fali”. W prawie 100% przypadków menedżerowie sieci sklepów uczestniczą potem w szkoleniu kierowników sklepów w swoich regionach.

Problemy, które Akademia może dla Ciebie rozwiązać

  • Sklepy detaliczne mają gorsze wyniki sprzedaży i KPI w porównaniu do podobnych sklepów z rynku

  • Wyniki porównywalnych sklepów z tej samej sieci bardzo różnią się od siebie

  • Obsługa klienta mierzona przez KPI i prawidłowo przeprowadzone badanie “tajemniczy klient” jest poniżej oczekiwań w wielu sklepach sieci

  • Miesięczne cele sprzedażowe i KPI wyznaczone prawidłowo w metodologii SMART są zwykle nieosiągane

  • Rotacja pracowników jest wysoka, w porównaniu do najlepszych sklepów sieci i do konkurencji

  • Poziom motywacji pracowników sklepów jest niski

O przyczynach i skutkach rotacji w sklepach detalicznych piszę też na blogu pod poniższym linkiem.

Rezultaty biznesowe po Akademii

  1. Jak dotąd wyszkoliłem ponad 600 menedżerów i kierowników sklepów.

  2. Zawsze otrzymałem bardzo pozytywny feedback po-szkoleniowy od uczestników Akademii i ich sponsorów biznesowych.

  3. Dwóch z moich klientów wygrało konkurs "Swedish Daymaker Customer Service, Mystery Shopper" w branży sportowej w Polsce.

  4. Rezultatem każdego szkolenia było opracowanie kilkudziesięciu wniosków do wdrożenia przez beneficjenta szkolenia, które w dużym stopniu były wdrażane przez centralę firmy i przyniosły wymierne korzyści biznesowe oraz podniosły komfort pracy sklepów

  5. W znacznej części sklepów a także w całej sieci detalicznej klientów nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży i detalicznych KPI, co stanowi NAJWAŻNIEJSZĄ korzyść z przeprowadzenia Akademii.

Koszt Akademii Kierowników Sklepów Detalicznych

Kurs kierownika sklepu nie może odbywać się online, gdyż ważne są ćwiczenia offlline w jego trakcie, które wyrabiają dobre nawyki.

Stawka:

10000 zł netto/2 dni szkolenia stacjonarnego, po 8 godzin każdy

Dostosowanie szkolenia do potrzeb konkretnej sieci sklepów:

3000-6000 zł za 8-16 godzin pracy

Przygotowanie wniosków wdrożeniowych i propozycji zmian:

2500-5000 zł za 4- 8 godzin pracy

Jeśli chcesz się ze mną skontaktować w sprawie Akademii Kierowników Sklepów Detalicznych lub umówić na darmową, wstępną konsultację w sprawie zarządzania sklepami detalicznymi, napisz do mnie.