Szkolenie kierowników sklepów detalicznych
Akademia Kierowników Sklepów Detalicznych to mój autorski program oparty na praktyce funkcjonowania ponad 1000 sklepów w branży moda i sport z wielu krajów, który pozwala uczestnikom stać się prawdziwymi kierownikami sklepów, tak jakby prowadzili własne mikro-przedsiębiorstwo. Jest to szkoła zarządzania obejmująca:
procedurę obsługi klienta, w tym zarządzanie personelem na sali sprzedaży
consumer experience, w tym politykę omni-channel
omówienie i porównanie wycinkowych/pełnych wyników poszczególnych sklepów i regionów
maksymalizację sprzedaży i marży poprzez wskaźniki KPI, czyli konwersję (CR), AB i UPT,
wykorzystanie produktowej wiedzy specjalistycznej,
motywację pracowników,
wykorzystanie systemów sklepowych,
zrozumienie ekonomiki sklepu (w tym rachunku zysku i strat) i budżetowania,
współpracę z kadrą nadzorującą sklepy,
politykę HR na szczeblu sklepów,
ustalanie priorytetów i delegowanie zadań w sklepie,
udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej.
Szkolenie dla menedżerów sieci detalicznej
Szkolenie dla kierowników sklepów (zwanych district managers, area managers lub kierownicy regionalni) jest często poprzedzone szkoleniem dla menedżerów sieci detalicznych, przełożonych kierowników a często i dyrektorów sieci sklepów. Chodzi o to, aby na etapie wdrożenia szkolenia wszyscy “nadawali na tej samej fali”. W prawie 100% przypadków menedżerowie sieci sklepów uczestniczą potem w szkoleniu kierowników sklepów w swoich regionach.
Problemy, które Akademia może dla Ciebie rozwiązać
Sklepy detaliczne mają gorsze wyniki sprzedaży i KPI w porównaniu do podobnych sklepów z rynku
Wyniki porównywalnych sklepów z tej samej sieci bardzo różnią się od siebie
Obsługa klienta mierzona przez KPI i prawidłowo przeprowadzone badanie “tajemniczy klient” jest poniżej oczekiwań w wielu sklepach sieci
Miesięczne cele sprzedażowe i KPI wyznaczone prawidłowo w metodologii SMART są zwykle nieosiągane
Rotacja pracowników jest wysoka, w porównaniu do najlepszych sklepów sieci i do konkurencji
Poziom motywacji pracowników sklepów jest niski
O przyczynach i skutkach rotacji w sklepach detalicznych piszę też na blogu pod poniższym linkiem.
Rezultaty biznesowe po Akademii
Jak dotąd wyszkoliłem ponad 600 menedżerów i kierowników sklepów.
Zawsze otrzymałem bardzo pozytywny feedback po-szkoleniowy od uczestników Akademii i ich sponsorów biznesowych.
Dwóch z moich klientów wygrało konkurs "Swedish Daymaker Customer Service, Mystery Shopper" w branży sportowej w Polsce.
Rezultatem każdego szkolenia było opracowanie kilkudziesięciu wniosków do wdrożenia przez beneficjenta szkolenia, które w dużym stopniu były wdrażane przez centralę firmy i przyniosły wymierne korzyści biznesowe oraz podniosły komfort pracy sklepów
W znacznej części sklepów a także w całej sieci detalicznej klientów nastąpił wyraźny wzrost sprzedaży i detalicznych KPI, co stanowi NAJWAŻNIEJSZĄ korzyść z przeprowadzenia Akademii.
Koszt Akademii Kierowników Sklepów Detalicznych
Stawka:
15000 zł netto/3 dni szkolenia, po 8 godzin każdy
Dostosowanie szkolenia do potrzeb konkretnej sieci sklepów:
3000-6000 zł za 8-16 godzin pracy
Przygotowanie wniosków wdrożeniowych i propozycji zmian:
2500-5000 zł za 4- 8 godzin pracy
Jeśli chcesz się ze mną skontaktować w sprawie Akademii Kierowników Sklepów Detalicznych lub umówić na darmową, wstępną konsultację w sprawie zarządzania sklepami detalicznymi, napisz do mnie.