Na całym świecie wydaje się ok. 350-400 mld USD na szkolenia biznesowe, z czego około 75% nie przekłada się na poprawę wyników biznesowych zleceniodawców i wzrost rentowności firm.
Wielu z nas uważa się za dobrych liderów w swoich firmach. Moje doświadczenia biznesowe i konsultingowe świadczą pokazują jednak, że wśród nas jest za dużo mikro-menedżerów. Celem tego artykułu jest uświadomienie Tobie symptomów mikro-zarządzania, co może okazać się dla niektórych czytelników dobry punktem startowym do stania się prawdziwymi liderami.
Firmy wynajmują coachów, mentorów oraz konsultantów, kiedy chcą poprawić wyniki oraz przyspieszyć własny rozwój, ale też poradzić sobie z bieżącymi wyzwaniami. Coach to, w uproszczonej definicji osoba zadająca właściwe pytania, które pomagają klientowi znaleźć właściwe odpowiedzi. Doświadczony mentor pomaga w otwarciu drzwi, które już kiedyś ktoś otworzył, a konsultant znajduje rozwiązanie najróżniejszych problemów w firmie.