Rotacja pracowników

Jak obniżyć rotację millennialsów w firmie?

Jak obniżyć rotację millennialsów w firmie?

Dla starszego pokolenia kadr kierowniczych temat jest obiektywnie trudny do rozgryzienia, gdyż ta grupa zmienia pracę częściej i zachowuje się inaczej niż wcześniejsze generacje pracowników. Wiele osób ma tendencje do traktowania millennialsów (pokolenie Y), jako jednolitą grupę, co znacząco upraszcza myślenie o niej, jako przyczynie wszelkiego zła na rynku pracy. Następujące po nim pokolenie Z, wychowane w otoczeniu nowych technologiach jest nawet trudniejsze do opanowania w pracy.

Onboarding pracownika, jako przyczyna nadmiernej rotacji

Onboarding pracownika, jako przyczyna nadmiernej rotacji

Moja praktyka pracy z klientami pokazuje, że jakość onboardingu pozostawia WIELE do życzenia i powoduje ogrom kłopotów w następnych fazach pracy nowego pracownika. Często firmy nie widzą związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy wprowadzeniem nowej osoby do firmy a nadmierną rotacją pracowników. To tak jakby kawaler poznał pannę i zdecydował się z nią ożenić, a następnie z przerażeniem zaczął zauważać, że jego przyszła, wyidealizowana żona używa nadmiernie brzydkich słów, popija alkohol przy każdej okazji i wita się z podejrzanymi typami na ulicy. Podobnie jest z onboardingiem, w czasie, którego wychodzi wiele wad nowego pracodawcy, które z czasem, dla bardziej spostrzegawczych pracowników mogą stać się nie do zniesienia. Zamiast zrzucać winę na trudny rynek pracy, warto zastanowić się jak doprowadzić proces onboardingu w Twojej firmie do perfekcji.

Jak obniżyć rotację personelu w sklepie detalicznym w branży moda i sport?

Jak obniżyć rotację personelu w sklepie detalicznym w branży moda i sport?

Powszechnie przyjmuje się, że aby powstrzymać rotację sprzedawców w sklepach detalicznych, w których aktywna obsługa ma kluczowe znacznie dla sprzedaży wystarczy zapłacić im więcej niż bezpośrednia i pośrednia konkurencja a następnie więcej wymagać. W teorii jest to logiczne, ale takie deklaratywne podejście często nie sprawdza się w praktyce, szczególnie w zakresie egzekwowania wymagań, co prowadzi jedynie do wzrostu kosztów osobowych sklepów. W rezultacie, wiele sieci handlowych skwapliwie nie stosuje tego rozwiązania, godząc się z wysoką i kosztowną rotacją, za którą wyłącznie obwinia rynek pracy zdominowany przez kapryśnych, młodych pracowników.